Μελισσοκομία δίχως την χρήση χημικών ή φαρμακευτικών σκευασμάτων.

Σάββατο, 12 Σεπτεμβρίου 2009

ΒΑΡΡΟΑ - ΑΚΑΡΙΑ ΒΑΡΡΟΑΣ ΝΕΚΡΑ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΥΨΕΛΕΣ

Ξεκινώντας τις εφαρμογές για την αύξηση του πληθυσμου, θυμηθηκα οτι τον προηγουμενο χρονο, στην κατασταση που βρισκομουν δεν ειχα κανει καμμια επεμβαση η θεραπεια στα μελισσια μου για την Βαρρόα.
Τότε ρώτησα εαν τα προιοντα της Αλόης Βερα εχουν καποια επιδραση στα ακαρια της Βαρρόας και η απαντηση που πήρα από συναδέλφους μελισσοκόμους που ήδη χρησιμοποιούσαν την Αλόη Βέρα  ηταν η ακολουθη:

"Στην βιβλιογραφια περι Αλοης Βέρα αναφερεται ξεκαθαρα οτι το Ζελε της Αλοης Βερα δεν σκοτωνει ψυλλους, ψειρες και ακαρια".

Πλην ομως υπαρχουν δυο συγκεκριμμένα περιστατικά:
1.Ψύλλοι απομακρύνθηκαν απο το σώμα σκύλου μετα απο ψέκασμα με το Κτηνιατρικό σπρει Αλοης Βέρα, το οποιο περιεχει Ζελέ Αλόης Βερα.
2. Ψειρες απομακρυνθηκαν απο τα κεφαλια παιδιων που ειχαν γεμισει ψειρες, οταν τα ελουσαν με τα σαμπουαν Αλοης Βερα, τα οποια επισης περιεχουν ζελε Αλοης Βέρα."

Περαν αυτων με πληροφορησαν οτι μελισσοκομος ο οποιος οταν πειραματισθηκε σε δυο κυψελες για την επιδραση των προιοντων κατα της Νοζεμιασης, βρηκε στην μια απο τις δύο κυψέλες ακάρια Βαρρόας. Βρεθηκαν νεκρες μελισσες κουτσοφτερες.
Μετα το περας των εφαρμογων παρατήρησε οτι ακαρια Βαρροας δεν υπηρχαν. Πέντε μηνες μετα το περας των εφαρμογων, ακαρια της Βαρροας δεν ειχαν κανει την εμφανιση τους.

Περα απο αυτα τα καταγεγραμμενα γεγονοτα δεν ειχα στην διαθεση μου καμμια αλλη πληροφορια.

Ετσι κατα τις επιθεωρησεις που πραγματοποιουσα, βλεποντας μαλιστα και την ταχεια αναπτυξη του γονου, με κατελαβε μια μεγαλη ανησυχια, μηπως τωρα που αρχισαν τα μελισσια μου και παιρνουν την πανω βολτα, τα χτυπησει και η Βαρρόα.

Μολις τελιωσα και την τελευταια επιθεωρηση απο τις εφαρμογες που εκανα, στις 15/5/2008, βλεποντας ηδη τα χειροπιαστα αποτελεσματα, συναντηθηκα με φιλο μου μελισσοκομο με τον οποιο ειχαμε τα μελισσια μας διπλα-διπλα, και του εξηγουσα τα αποτελεσματα που ειχα ως προς την αυξηση του πληθυσμου.
Ο φιλος μου μου εξηγησε οτι στην τελευταια επιθεωρηση που εκανε και αυτος την προηγουμενη μερα βρηκε τις κυψελες του γεματες με ακαρια Βαρρόας και στην κυριολεξια βρισκοταν σε απελπισια.

Θορυβήθηκα τοσο πολύ, που την επομενη σηκωθηκα πολυ νωρις, πηρα μαζι μου και δυο μεγενθυτικους φακους και ετρεξα στα μελισσια μου.

Προς μεγαλη μου εκπληξη διαπιστωσα οτι εξω σχεδον απο ολες τις κυψέλες βρέθηκαν βαροες ΝΕΚΡΕΣ, σαν να ειχε γινει θεραπεία με τα γνωστά χημικά μέσα, ενώ δεν είχα κάνει τον προηγούμενο χρόνο καμμιά θεραπεία για Βαρρόα.

Οταν επεστρεψα στο σπιτι επικοινωνησα με άλλους μελισσοκόμους και τους ανέφερα το γεγονός αυτό, οι οποίοι ναι μεν χάρηκαν πολυ που μάθαιναν τέτοια καταπληκτινά νέα, και φυσικά με τρέλλαναν στις ερωτησεις πως συνεβη αυτο το γεγονος, και αν μπορουσα να τους δωσω καποια εξηγηση.
Φυσικα και δεν μπορούσα να δώσω καποια λογικη εξηγηση και ετσι δεν μπορεσα να ικανοποιησω ουτε την δικη μου αλλα ουτε και την δικη τους περιέργεια.
Τελικα και υστερα απο αφορητη πιεση για  να δωσω πιο λεπτομερεις εξηγησεις απαντησα.

" Δεν ξερω τι λετε εσεις και τα βιβλία  για την Αλοη Βερα και οτι δεν σκοτώνει ακάρια. Εγω βλέπω με τα ιδια μου τα μάτια νεκρές βαρόες εξω απο τίς κυψελες, την επόμενη της τελευταίας εφαρμογής".

Ενώ εγώ δεν εχω δεί ακάρια βαρρόας μέχρι σήμερα, πληροφορήθηκα απο τους άλλους συναδέλφους  μελισσοκόμους οτι ολες οι συζητησεις που έκαναν με άλλους μελισσοκόμους για το ιδιο θέμα κατατείνουν στα ακόλουθα συμπεράσματα.

-Μη προσβολή γόνου. Ίσως επειδή ο νέος γόνος που προκύπτει ειναι απόλυτα συμπαγής, δεν επιτρέπει στα ακάρια της βαρρόας να αναπτυχθούν μέσα στον γόνο.

-Μη προσβολη ενηλικων μελισσων. Ισως λογω της αλλαγης του μεταβολισμου του οργανισμου των μελισσων, το οσμηρο εκκριμα που φευγει απο τους αδενες να εχει αλλαξει μυρουδια και αντι να ελκυει την βαρροα, την απωθει.

-Λογω της εξαιρετικα επουλωτικης δρασης σε τραυματα του ζελε Αλοης Βερα, ισως να κλεινουν πολυ γρηγορα οι πληγες στο σωμα της μελισσας και η βαρροα να μην μπορει να τραφει η ισως να υπαρχει κατι στον αιμολεμφο και να απωθει την Βαρρόα.

Πολλα τα ισως που απ' οτι γνωριζω, εχουν σημάνει συναγερμό για εντατικωτερη παρακολούθηση της πορείας των μελισσιών απο τους μελισσοκόμους που χρησιμοποιούν Αλόη Βέρα.

Μακαρι να ακουσουμε και αλλα τέτοια περιστατικά και να εχει βρεθει ο τροπος να γλυτωσουμε και απο αυτην την μαστιγα.

Σταθης Ζαχαρος
Αγρια, Βολου
Τηλεφ. 6999-953708-2428091234
szacharos@gmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Επισκέπτες απο 15/09/2009